Bu Blogda Ara

9 Aralık 2013 Pazartesi

Sporcu beslenmesi hakkında

Evet arkadaşlar bu yazımda sporcu beslenmesinden biraz bahsetmek istiyorum.

Şunu bilmekte fayda var, eğer amacınız vücudunuzu geliştirmek, daha güzel bir fiziğe sahip olmak veya daha güçlü olmak ise, beslenme sizin için herşeydir. Bu, sizin düzene sokmanız gereken ilk konudur.Yanlış beslenmeyle, isterseniz dünyanın bir numaralı antrenörlerinin gözetimi altında çalışın; alacağınız sonuç koca bir hiç olacaktır. Neden ? Diye sorabilirsiniz belki. Olay aslında çok basit. Herşey insan bedeninde saklı. Kural çok basit, eğer günlük kilonu koruman için alman gereken kaloriden fazla alırsan kilo alırsın; az alırsan kilo verirsin. Çok basit değil mi ? Fakaat şimdi kilo almak var, kilo almak var.

Eminim ki hiçbiriniz yağlı, zayıf bir vücuda sahip olmak istemez. Amacımız güzel bir fiziğe sahip olmak ve aynı zamanda güçlü olmak.

Şimdi hangi sporla uğraşıyor olursanız olun, bu mücadele sporu olabilir, takım sporu olabilir, jimnastik olabilir, ne bileyim vücut geliştirme olabilir, veyahut street workout olabilir. Doğru ve sağlıklı beslenmek zorundasınız.

Kendi tecrübemden azıcık bahsedecek olursam eğer ben, boks ve aynı zamanda street workout yapan birisiyim. Haftada 6 gün boks idmanım var. Bu 6 günden en azından 4-5 ine SW ekliyorum. Anlayacağınız gün sonunda canım çıkmış bir şekilde kendimi yatağa atıyorum. Ben, başlarda sadece canım isteyince yedim sağlıklı yiyecekler tüketmek koşulu ile. Fakat fark ettim ki, özellikle boks idmanlarında çok halsiz kalmaya başladım. Zayıfladım. Neden derseniz, boksun büyük bir kardiyovasküler etkisi vardır. Daha sonra, örnek aldığım bazı Street Workout sporcularının da verdiği püf noktalarla, anladım ki benim gerçekten de yüksek kalorili beslenmem gerekiyor. Neden derseniz, bana hem bol enerji lazım, hem de kilomu artırma hedefindeyim. Buna göre kendime uygun bir beslenme programı çıkardım ve daha ilk günlerden fark ettim ki, antrenmanlarda zaman zaman gözleri kararan kolları düşen ben, çok daha enerjik bir insan oldum.

Tabii ki, yüksek kalorili beslenmek  bazen can sıkıcı olabilir fakat bu gereklidir.

Şimdi, eğer amaç daha enerjik olmak, kas kütlenizi artırmak, güç kuvvet kazanmak ise; yüksek kalorili beslenmelisiniz. Fakat eğer yeteri kadar kas kütleniz varsa, amacınız kurumaksa definisyon yapmaksa, o zaman daha düşük kalorili beslenmelisiniz. Ne kadar ? Diyebilirsiniz.

Şöyle; haftada kaç gün egzersiz yaptığınıza da bağlı olarak, kilonuzu korumak için almanız gereken kalori miktarını buluyorsunuz. Bunun yaklaşık 300-500 kalori üstü kadar alırsanız, kilo alır, 300-500 kadar eksik alırsanız kilo verirsiniz. Bu miktarları artırmak size faydadan çok zarar getirir bunu da bilin. Daha fazla almak gereksiz yağlanmaya, daha az almak ise adele ve güç kaybı olarak size dönecektir.


Peki atıyorum herşey tamam kalori vs onları hesapladınız. Ne kadarını nasıl bir diyetle alacağım diyebilirsiniz. Bu, kişiye göre değişir. Bazıları paleo diyetiyle daha çok verim alır, bazıları klasik diyetle. Fakat kendi adıma konuşursam eğer, klasik diyet bende daha çok işe yaradı. Yani şöyle: %55-60 karbonhidrat, %20-30 protein ve geriye kalanları yağ.

Önemli olan, basit şekerlerden yani hızlı sindirilen karbonhidratlardan uzak durmak ve mümkün olduğunca sağlıklı besinlerle bu gramajlara ulaşmak.

Hangisi türüyle uğraştığınız önemli değil; gerçek şu ki, sporcu beslenmesi sıradan bir bireyin beslenmesinden farklı ve özel olmalıdır, tıpkı sporcunun kendisi gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder